Blogging

Kom ordentligt i gang med Google Ads

Er du på udkig efter et Google Ads bureau, som kan hjælpe din virksomhed med at vækste og tjene flere penge? Så er det en rigtig god idé at læse med her. Selvom stadig flere og flere virksomheder benytter sig af online marketing, så er der stadig en del, som ikke har fået øjnene op for det kæmpemæssige potentiale. For når alt kommer til alt, så vil alle virksomheder gerne ligge nummer 1 på Google – altså have den øverste placering i Googles søgeresultat. Med Google AdWords kommer du over alle de organiske resultater på Google, hvis annoncerne vel at mærke er lavet korrekt.

Både mindre og større virksomheder har gavn af at oprette annoncer i Google Ads. Det er faktisk ret simpelt, da du bare skal følge nogle få, simple trin. Inden du har set dig om, har du allerede oprettet din første annonce. Herefter kan din virksomheds hjemmeside komme frem, når man laver en specifik søgning mv.

Hvilke mål er vigtige for din virksomhed? 

Uanset hvilke annoncemål du har, så kan Google AdWords hjælpe dig og din virksomhed med at opnå dem. Ofte er der tre populære annoncemål, som mange virksomheder fokuserer på:

  • Få flere varme opkald til virksomheden 
  • Få flere besøgende hvis der er tale om en fysisk butik 
  • Få flere folk til at besøge hjemmesiden 

Fællesnævneren, for alle disse annoncemål, er, at det i sidste ende skal ende ud i et salg – et salg som Google AdWords har været med til at skabe. 

Du kan også anvende dynamiske søgeannoncer. Med dynamiske søgeannoncer kan du målrette din annoncering og øge rækkevidden – men helt uden brug af søgeord. De søgninger, som folk laver på Google, bliver simpelthen matchet med bestemte sider på din hjemmeside. Smart, ikke?

Geografiske annoncer og budskaber 

Det er helt op til dig og din virksomhed, hvor langt annoncerne skal nå ud. Skal de f.eks. kun vises lokalt, eller skal de også vises globalt? Og hvad med dit budskab? Her er det vigtigt at fremhæve det bedste ved din virksomhed. Her kan du også gøre brug af bannerannoncer med et fedt budskab – evt. også ved brug af billeder. Slutteligt skal du oprette din budgetgrænse. Du kommer dog aldrig til at betale mere end den givne budgetgrænse, du har oprettet. Og herefter er dine annoncer ellers klar til at gå live.